
27-11-2020
Weekendopdatering af server for APP til mobil tidsregistrering
I weekenden (28. og 29. november) bliver backend serveren for JobManagers APP til mobil tidsregistrering opdateret. Denne opdatering slår igennem for alle eksisterende installations anvendelse af mobil APP'en.
I forbindelse med denne opdatering udgår de APP's, som kan downloades fra Apple App Store og Google Play Store.
De kan downloades endnu, og vil virke i en overgangsperiode.
Vi anbefaler, at kunderne snarest skifter til at anvende jmgapp.dk i browseren (læs mere herom nedenfor).
Opdateringen medfører:
- Tilføjet online vejledning, så brugeren nemt kan tilføje jmgapp.dk til hjemmeskærmen.
Dette gøre ved at aktivere linket jmgapp.dk/install fra mobilen.
Læs mere i online hjælpen (klik her). - Understøttelse af TLS 1.2
Med JobManager 01.24 og denne server opdatering, understøttes nu forbindelse til BC i SaaS miljøer. - Aktivering af 2-faktor login til JobManagers administrative portal.
For at øge sikkerheden omkring opsætning kundernes server informationer, så er der nu tvungen 2-faktor login. Ved login vil en ekstra engangskode blive sendt via mail. Hold også øje i spamfilteret.
Læs mere i online hjælpen (klik her).
For Dynalogic er sikkerheden i centrum. De forskellige JobManager APP versioner bliver derfor løbende udviklet, for at følge med tidens krav fra browser leverandørerne (primært Chrome og Safari på mobilerne).
En del ældre versioner er af JobManager anvender noget kode, som på sigt kan kommer til at fejle.
Disse fejl skyldes alene, at de forskellige browser leverandører skruer op for sikkerheden. Nogle af disse ting er Cross-site cookies.
For at øge kundens sikkerhed, og i øvrigt sikre en velfungerende APP, anbefaler vi senest i løbet af foråret at opdatere kundernes JobManager til nyeste version.
Kort sagt
Hvad skal jeg gøre nu?
Du skal intet foretage dig lige nu. Kundernes APP burde virke som den plejer.
Hvis I oplever problemer, så kontakt support@dynalogic.dk.
Hvad skal jeg gøre snart?
Sørg for at alle dine kunder skifter til at bruge APP via browser og link på hjemmeskærm.
Afinstaller native ”JobManager APP” fra telefoner/tablet.
Indled dialog med kunderne omkring opdatering af JobManager til nyeste version.
Holder APP til gamle JobManager installationer op med at virke?
Det er helt op til de forskellige browser leverandører. Mange ting tyder på, at det går den vej.
Udfordringen for kunden er, at en fejl kan komme "over natten" ved opdatering af browser softwaren.
For at sikre kunden, at APP’en med sikkerhed virker fremover, så bør kunderne hurtigst muligt opdatere til nyeste JobManager (og hertil hørende APP).