DJI_0001.JPG

Let overblik over omkostningsniveau og reduceret lønadministration

God implementering gav overskud til JobManager

I slutningen af 2017 og i løbet af bare tre måneder foretog man hos TCT en succesfuld implementering af Microsoft Dynamics NAV efter at have kørt Microsoft Dynamics AX i mere end ti år. Implementeringen skete i samarbejde med Dynalogic.

”Vi havde valgt at starte med en basisudgave af NAV for derefter at vurdere behovet for udvidelser. Det gav en god og fokuseret implementeringsproces og en planmæssig driftsstart på den nye NAV-løsning pr. 1. januar 2018.”

”Og fordi organisationen kun havde været igennem et kort implementeringsforløb, havde vi overskud til at implementere JobManager pr. 1 marts 2018 som erstatning for vores gamle ShopFloorControl,” fortæller Karina Bakmann Sørensen, der er it-administrator i TCT.

Følge omkostningsniveau på byggeprojekter

Alle medarbejdere, der er beskæftiget med produktion, laver tids- og jobregistrering i JobManager. Dette gælder både for produktioner, som håndteres af timelønnede medarbejdere, og for de produktioner, der er akkordlønnede. Også en del funktionærer laver tids- og jobregistrering i JobManager. Desuden kan TCT samle data op på de betonelementer, som virksomheden ordreproducerer, og som nu er flyttet fra ordre over i sagsregnskabet.

”Vi kan nu følge alle processer tæt og eksempelvis samle op på produktionen af betonelementer. Det bevirker, at vi har fuldt indblik i de enkelte byggeprojekter.”

”Hermed har vi langt bedre mulighed for at følge op på omkostningsniveauet på vores sager – lige fra råvarer, der anvendes til produktion, til det tidsforbrug, vi har på vores sager. Det gør det let at se, hvad der gør vores deltagelse i et byggeprojekt lønsom og at styre efter det,” forklarer Karina.

Overblik og effektiv lønbehandling

Det er ikke kun de medarbejdere, som arbejder på virksomhedens lokationer, der laver tids- og jobregistrering. Det gør virksomhedens chauffører og kørende montører også.

”Fordi data på denne måde registreres løbende, har vi en lettere og mere præcis lønbehandling. Det bevirker, at de timelønnede medarbejdere har mere information og kan følge med i, hvordan deres månedsløn er sammensat. Og vores kørende medarbejdere er sikre på, at de får de rigtige udlæg,” forklarer Karina.

Men også selve lønadministrationen er blevet lettere:

”Den administrative byrde for vores lønningsbogholder reduceret betragteligt. Før i tiden skulle hun indtaste store mængder data manuelt. Det behøver hun ikke længere, for data lægges ind løbende, automatisk og præcist”.

 

Godt samarbejde

”Vi er glade for samarbejdet med Dynalogic. De har været gode rådgivere både i skiftet fra Microsoft Dynamics AX til NAV og i implementeringen af JobManager. Begge dele har været gode og effektive processer, planlagt med viden og respekt for TCT og vores arbejde.”

 ”Dynalogic har hjulpet til i alle led af processen – lige fra at hjælpe vores ledelse med den indledende budgettering af hele projektet til at komme et par timer og afhjælpe småproblemer efter driftsstart.”

”Hvis vi ringer eller sender en mail, vender de altid tilbage. Så vi har aldrig oplevet at strande med et problem,” slutter Karina Bakmann Sørensen, it-administrator i TCT A/S.

Kontakt for mere info

  • Om Thisted-Fjerritslev Cementvarefabrik A/S

    Thisted-Fjerritslev Cementvarefabrik A/S, også kaldet TCT, har været leverandør til dansk byggeri siden 1945. Virksomheden har løbende udviklet sit varesortiment og leverer en lang række produkter inden for beton, primært til bolig- og industribyggeri, landbrugsbyggeri og entreprenører.

    TCT har gennem årene gennemgået flere store udvidelser og råder i dag over et bygningsareal på 20.000 m2 og et lagerareal på 250.000 m2 i Thisted. Hertil kommer afdelinger i hhv. Fjerritslev og Nykøbing Mors.

    TCT har ca. 220 medarbejdere fordelt på de forskellige afdelinger. Størstedelen beskæftiger sig med hhv. serie- og ordreproduktion inden for betonvarer. Administrationen udgør ca. 50 medarbejdere.