JobManager 01.27 frigivet

d. 09 feb. 2022
Appmockup2new 2021

Vi har netop frigivet version 01.27 af JobManager til OnPrem.

SaaS/Cloud versionen kommer i løbet af februar.

Versionen indeholder 20 rettelser/forbedringer, som fremgår af installationspakkens changelog. Den største nyhed er JobManager Mobile, som er beskrevet nedenfor.

Som annonceret i december (læs her), så lancerer vi hermed JobManager Mobile - den nye og moderne løsning til mobiltelefoner/tablets.
Nedenstående er en opdateret version af den oprindelige udmelding.

Løsningen består af et moderne og tidssvarende Rollecenter, som bliver afviklet på telefonen i Microsoft Dynamics 365 Business Central Mobile App.

Der vil blive en række fordele ved at anvende JobManager Mobile:

  • Brugeroplevelsen bliver forbedret
    Funktionalitet og design bliver ensrettet med oplevelsen i den fulde Business Central klient
  • Intuitiv anvendelse af swipe med fingeren for at tilgå funktioner
  • Partnere kan nu selv lave tilpasninger
    Da den nye løsning baserer sig 100% på AL kode kan partnerne selv ændre/udvide løsningen
  • Fuld kontrol over sikkerheden
    Der har været et stigende antal forespørgsler på om vores nuværende App-server kunne installeres hos kunden, da nogle kunder gerne vil have kontrol over al trafik. Med det nye setup bliver dette muligt

Funktionalitet bliver som udgangspunkt næsten den samme:

  • Stempling i timekladde eller registrering (stempelur)
  • Registrering af varetræk, tillæg og kørsel
  • Visning af bemærkninger
  • Visning af saldo
  • Visning og anmodning om fremtidig fravær
  • Besvarelse af spørgeskema
  • Billedkø

Vi har endda kunne bevare de helt unikke muligheder for feltopsæting/-formatering og sortering.

Nye ting og muligheder i JobManager Mobile i forhold til tidligere:

  • Meget bedre historikoversigt med summer pr. dag.
  • Konfigurerbar hvilke felter, der indgår i søgninger
  • Forbedringer ved. vareforbrug
    • Flere felter kan vises i listen
    • Swipe for at trække +/- 1
    • Swipe for at trække resten
    • Swipe for at trække lagerenheder (f.eks. en palle)
    • Scanne varer
    • Se placeringsindhold (hvor er varen)
    • Filter på rutelink etc.
    • Se/anvende alternative varer
  • Forbedret liste til valg af varenummer
    Denne liste bruges ved vareforbrug og som noget nyt vises den også på forsiden.
    • Filter "Mine varer" og brugerinterface "Mine varer"
    • Filter "Min lokation/placering" fra medarbejder
    • Filter en selvvalgt Lokation/placering
    • Filter på attributter
    • Filter/søg varereferencer/Id'er (alternative varenumre)
    • Filter/søg varetekster (de underliggende tekster/oversættelser)
    • Filter sagens forbrug eller sagsopgavens forbrug (viser varer som har en sagspost på denne)
      • Hvis åbnes fra forside skal/kan man vælge sag og sagsopgave
      • Hvis åbnes med et job (vareforbrug), så defaulter den værdierne og sagsopgave kan ændres
      • Salgsopgave kan være blank (så vises alle)
      • Sagsopgave kan være filter (f.eks. "11*")
    • Filter Servicekomponenter (viser varer som indgår i serviceartiklen)
      • Hvis åbnes fra forside skal/kan man vælge serviceordre og serviceartikel
      • Hvis åbnes med et job (vareforbrug), så defaulter den værdierne og serviceartikel kan ændres
      • Blank serviceartikel kan være blank (så vises alle)
      • Serviceartikel kan være filter (f.eks. "11*")
    • Se billede
    • Se placeringsindhold (hvor er varen)
    • Alternative varer (også når der skal vælges ny)
    • Åben varekort (med udvalgte felter)
      Herfra kalde flere ting:
      • Se attributter
      • Varianter
      • Id'er
      • Udvidede tekster
      • Varetekster
      • Erstatninger
  • Vedhæftninger
    I forrige version blev der, i den fulde Business Central klient, introduceret en tabel, hvor man kan gemme billeder og tekst.
    Dette erstatter hvor man før gemte ting på et file-share og linkede til ting i BC/NAV.
  • Den velkendte "Flere funktioner" fra den fulde Business Central klient.
  • Mulighed for at ændre arbejdstype på igangværende jobs ved Registrering (stempelur).
  • Spørgeskema
    • Søge i spørgsmål/svar
    • Se vejledninger tilknyttet spørgsmålet
    • Udskriv spørgeskema (pdf)
    • Vedhæft tekst/filer til besvarelsen (hovedet)

Hvis man ønsker at anvende 2-faktor login, så skal dette nu konfigureres i standard BC adgangen. Da Microsoft Dynamics 365 Business Central Mobile App mangler understøttelse af GPS, udgår GPS registrering.

Det skal bemærkes, at der skal licenseres en Microsoft BC Team Member licens pr. medarbejder, som anvender JobManager Mobile.

Vigtig information: BC19 bliver den sidste version, som vil blive understøttet af jmgapp.dk

Anbefalingerne fremover er beskrevet i online hjælpen (læs her).

 

BcAppPreview1.png
BcAppPreview2.png
ezgif-7-000780eec59f.gif