Hvad kan JobManager gøre for mig?

Funktionsbeskrivlser

Læs her mere om de forskellige enkelt-moduler i JobManager:

Tidsregistrering

JobManager er det optimale værktøj til hurtig og brugervenlig komme/gå registrering direkte i Business Central. JobManager holder styr på arbejdstid, fravær og ferie. Den nemme registrering og beregning i henhold til overenskomster giver et validt løngrundlag. Dine medarbejdere kan løbende følge med og for eksempel se deres restferie.

Funktionaliteter:

  • Automatisk beregning af nettotid, fravær og flexsaldi
  • Dagligt opdaterede informationer til medarbejderne omkring f.eks. restferie og flex
  • Udskrift af medarbejderkort med stregkoder til hurtig og enkel registrering
  • Komme/Gå registrering
  • JobManager understøtter EU’s arbejdsdirektiv (direktiv 2003/88/EF)
    • Aspekter i forbindelse med tilrettelæggelse af arbejdstiden
    • Minimale daglige hvileperioder, ugentlige hvileperioder, årlige ferier, pauser og den maksimale ugentlige arbejdstid
  • Fraværsregistrering
  • Pauseregistrering (automatisk eller manuelt)
  • Fleksibel opsætning af arbejdstidsskemaer
  • Fleksibel opsætning af tids- og lønsaldi
  • Visning af valgfri tids- og lønsaldi på registreringsterminaler

 

DSC0136
DN 7975

Jobregistrering

JobManager giver jer fuld indsigt i tids- og vareforbrug gennem registrering på produktioner, projekter og serviceopgaver. Medarbejderne benytter deres almindelige PC eller tablet via et simpelt interface. Der kan arbejdes på flere job samtidig og indsættes fordelingsnøgle. JobManager gør jer i stand til at udføre præcis efterkalkulation, og den opdateres med nye data, så I konstant har indsigt i den aktuelle kostpris.

Funktionaliteter:

  • Simpelt og ens brugerinterface på alle type jobs
  • Registreringen foregår online, og giver dermed tidstro opdatering af informationerne
  • Automatisk varetræk ved deligangsætning eller færdigmelding (Produktion)
  • Mulighed for bundtning af jobs
  • Registrering kan foretages på en almindelig PC (også touch) og kræver ikke dyre terminaler
  • Opsætning af IPO jobs (intern tid), hvorpå der kan tidsregistreres
  • Understøttelse for registrering på montageordre gennem JobManager
  • Registrering af tid på produktioner, sager, serviceordrer og intern tid alt sammen i samme arbejdsgang og ved samme terminal
  • Antals afmelding og varetræk på produktioner, sager og serviceordrer
  • Fuld understøttelse af serie- og batchnummer
  • Se bemærkninger og dokumenter, der relaterer sig til et job
  • Fleksibel bundtning af jobs (multijobs)
  • Konfigurérbare registreringsterminaler, helt ned til, at hver medarbejder kan have sit eget setup.

Lønklargøring

Med JobManager bliver I fri for det tunge manuelle arbejde med beregning af korrekt løngrundlag. På basis af komme/gå registreringer, opsætning af arbejdstider og overenskomster dannes løngrundlaget automatisk. Selv de mest komplicerede overenskomster og lønregler med mere kan lægges ind i systemet. Lønposter eksporteres nemt til alle gængse lønsystemer.

Funktionaliteterne:

  • Fleksibel opsætning af overenskomster med afgrænsninger på f.eks. anciennitet, færdigheder og meget mere
  • Enkel og nem opsætning af arbejdstider og skiftehold
  • Udbygget opsætning af lønregler, med mulighed for selv de mest avancerede overenskomster - alt sammen opsat som dataregler (ingen kodning)
  • Beregning af ægte kostpris på jobs ud fra udbetalt løn
  • Eksport af lønposter til følgende eksterne lønsystemer:
    • 365Løn
    • Acerta
    • Danløn
    • Dataløn
    • EG Lønservice
    • Epos (Azets)
    • Huldt & Lillevik
    • Intect
    • LessorLøn
    • Lessor PM
    • Lessor Payroll
    • Partena
    • Proløn
    • Visma Løn
    • Zenegy
DSC 9090
DSC06969

Kontrolskema

JobManager giver medarbejderen mulighed for at tilgå forskellige udformede kontrolskemaer netop til styring af kvalitetskontrollen.

Disse skemaer operettes i Microsoft Dynamics 365 Business Central, og kan herefter udfyldes via JobManager.

Opbygningen af denne type kontrol skema er særdeles fleksibel, idet de kan udformes som ”multiple choice” eller blot som ”afkrydsnings felter” eller lignende. Skemaerne linkes, efter udfyldelse af medarbejderen, til den enkelt produktion eller det specifikke projekt eller servicejob.

Når medarbejderen har udfyldt og færdiggjort et skema, gemmes dette til senere brug, derved er det nemt at genfinde og dokumentere af hvem og hvornår den pågældende kontrol er udført.